Rejsy morskie

Zapraszamy na wspaniałe, radosne wakacje w przyjaznej atmosferze, z pełnym wyżywieniem i na wesoło!  Żeglarstwo to sport zespołowy. W czasie rejsu spędzamy dużo  czasu na małej przestrzeni jachtu. Dlatego ważny jest dobry humor i przyjazne relacje z ludźmi. Nie trzeba posiadać żadnych umiejętności żeglarskich.

02.2017 - Słońce Wysp Kanaryjskich 2190 PLN

Zimowy rejs wokół Wysp Kanaryjskich.

  • Czas trwania: 7 dni
  • Poziom: podstawowy

06.2017 - Czarnogóra 2090 PLN

Początek lata w uroczym nastroju zatok i przepięknych portach Czarnogóry.

  • Czas trwania: 7 dni
  • Poziom: podstawowy

05-06.2017 - Finlandia od 1200 PLN

Etapowy rejs dla ciekawych morza.

  • Czas trwania: 7 dni
  • Poziom: średni

03-05.2017 - Z Kanarów na Bałtyk od 1290 PLN

Etapowy rejs stażowy dla ambitnych.

  • Czas trwania: od 7 dni
  • Poziom: średni

10.2017 - Pożegnanie lata na Majorce 1880 PLN

Ostatni letni rejs na Morzu Balearskim.

  • Czas trwania: 7 dni
  • Poziom: podstawowy

Opis

W ciągu roku organizujemy kilka rejsów morskich. Na różnych akwenach. Żeglowaliśmy już po Bałtyku, Morzu Jońskim, Północnym, Egejskim, Liparyjskim, Tyrreńskim, Adriatyku, Oceanie Atlantyckim.

Możesz zapisać się na rejs organizowany przez nas i ogłoszony na stronie. Możesz też poprosić o zorganizowanie rejsu specjalnie dla Ciebie i Twoich przyjaciół na dowolnym akwenie. Maksymalnie na pokład możemy wziąć 9 uczestników. Im więcej czasu będzie na zorganizowanie go, tym będzie taniej. Wynika to z cen czarterów jachtów i kosztów dolotów. Rezerwowane wcześniej są po prostu tańsze.

Start i koniec

Z reguły dolatujemy gdzieś samolotem, transferujemy się do portu zamustrowania. Po tygodniu w tym samym porcie oddajemy jacht i wracamy do domu. Niektórzy lubią przylecieć dzień, dwa dni wcześniej lub zostać na kilka dni dłużej, by lepiej poznać kraj, który odwiedzamy.

Kadra

Kadrą rejsów są doświadczeni na morzu skipperzy – członkowie Klubu Morskiego „Muring”.

Trasa

Ustalamy trasę tak, by trochę popływać i zasmakować żeglarstwa morskiego. Zostawiamy sobie jednak rezerwę na zwiedzanie tego, co można zwiedzić, zasmakowanie lokalnej kuchni, poznanie zabytków, historii, bogactwa przyrody.

Jachty

Pływamy na pełnomorskich jachtach kabinowych. Mają one 13-15 m długości, kabiny dwuosobowe, łazienki (czasem nawet trzy), prysznice. Staramy się by jachty były relatywnie nowe, sprawne technicznie i dobrze wyposażone. To ma wpływ na Twój komfort i bezpieczeństwo a także na cenę. Uważamy, że lepiej byś zapłacił trochę więcej i bezpiecznie wrócił ze wspaniałego rejsu.


Jak się przygotować?

Co trzeba umieć?

Nie trzeba znać się na żeglowaniu. Wszystko co trzeba, wie doświadczony skipper. Wystarczy słuchać jego poleceń, by bezpiecznie i radośnie spędzić wolny czas na morskim żeglowaniu. Jak zechcesz, będziesz się mógł nauczyć. Skipper chętnie udzieli Ci wyjaśnień, pomoże nauczyć wszystkiego, czego zechcesz. Nie trzeba też umieć pływać wpław. Żeglarze pływają po wodzie, nie w wodzie. Aby czuć się bezpiecznie możesz pływać w kamizelce.

Co ze sobą zabrać?

Oczywiście dobry humor i trochę luzu. A ze spraw technicznych… Na jachcie jest wszystko, czego potrzebujemy do życia. Kuchenka gazowa, woda, koje do spania, talerze, garnki, sztućce. Przed każdym rejsem morskim należy się upewnić, czy potrzeba zabrać śpiwór. W zasadzie, na komfortowych jachtach morskich przeznaczonych do czarterów, jest pościel. Czasem jest to w opcji indywidualnej. W takim przypadku należy liczyć się z drobną dopłatą, już na pokładzie. Należy zabrać odpowiednie ubranie. Praktyka żeglarska mówi, że nieważne na ile dni jedziesz, worek i tak jest dość ciężki. Trzeba coś wziąć na wypadek gdyby było słońce, i gdyby padało, gdyby było zimno i gdyby było ciepło, gdyby mocno wiało i gdyby nie wiało. Gdybyś chciał się kąpać i gdybyś chciał pójść do tawerny. Nie wolno jednak zapomnieć o rękawiczkach żeglarskich (dla zabezpieczenia rąk podczas pracy z linami), czapce, kremie z filtrem, butach do chodzenia po pokładzie (z zasłoniętymi palcami i jasną podeszwą). Wszystko to najlepiej zapakować do miękkiej torby. Walizki podróżnej lepiej nie zabieraj. Nie da się jej upchnąć w kącie i zabiera wszystkim dużo miejsca.

Jakich niespodzianek się spodziewać?

Nie wiesz nigdy kogo spotkasz. Na jachcie mogą zebrać się ludzie kompletnie od siebie różni, przypadkowi. Dlatego weź ze sobą dużo humoru, ciekawości poznawania, życzliwości i akceptacji innych, takimi jacy są.

Nidy nie wiesz, gdzie dopłyniesz. Możemy planować wszystko, jednak przyroda może nie pozwolić na realizację tego, czego byśmy chcieli. Gdy będziemy musieli wybierać pomiędzy realizacją planu rejsu a Twoim bezpieczeństwem, na pewno wybierzemy Twoje życie i zdrowie.

Nigdy nie wiesz, za co będą chcieli od Ciebie drobnych. W cenie rejsu są opłaty portowe, paliwo, wyżywienie itd. Opłaty portowe, w różnych miejscach obejmują różne świadczenia. Należy się liczyć z tym, że na pójście do toalety portowej, pod prysznic - trzeba będzie przeznaczyć dodatkowo pewną ilość drobnych. Ile wydasz w tawernie, tego nawet sam nie przewidzisz…

Najczęściej zadawane pytania:

Na jachtach morskich maksymalnie może płynąć 12 osób. To już muszą być duże ok. 15 metrowe jednostki. Najczęściej jachty morskie są 10-cio osobowe.
Na nowoczesnych jachtach morskich są prysznice. Jeśli zapasy słodkiej wody wystarczą, to oczywiście. Możliwość jest. Jeśli jednak płynie się kilka dni bez przerwy, rozsądek nakazuje zostawić tę wodę do picia. W portach oczywiście są prysznice. Poprawię się. W portach całego cywilizowanego świata są prysznice. W Grecji nie zawsze.
Na jachtach morskich są toalety. Obsługa ich jest trochę inna od klasycznej. Jest prosta do opanowania. Czyli w zasadzie jest jak w domu. Nawet czasem lepiej. Niektóre jachty mają nawet 2 toalety na 10 osób załogi.
Istotą sprawy jest to, aby podeszwa buta nie brudziła pokładu. To bardzo ciężko się zmywa. Jeśli podeszwa nie brudzi, to kolor jest obojętny. Mówi się o białych, bo tak najprościej i najpewniej.
Na jachtach morskim w zasadzie nie ma kamizelek, albo są bardzo rzadko. Tam ważniejsze jest żeby nie wypaść za burtę. Dlatego na morze wyposażamy się w tzw. szelki, którymi przypinamy się do pokładu. Do ewakuacji używa się tratw ratunkowych.
Fajnie. Niektórzy nie mają. Inni mają. Ponieważ to sprawa mało zależna od woli, więc podchodzimy do niej z radością. Po jakimś czasie przejdzie. Przyjaźń, wyrozumiałość, wzajemne wsparcie - załatwiają temat.
Wszyscy są załogą. Każdy ma swoją ważną rolę do spełnienia. Skipper jest jeden. On dowodzi i odpowiada. Trzech (najczęściej) członków załogi pełni funkcję oficerów wachtowych. Skipper musi czasem odpoczywać. W zasadzie jacht prowadzą na zmianę oficerowie wachtowi. Skipper co jakiś czas sprawdza czy wszystko jest tak, jak być powinno. Oficerami wachtowymi zostają uczestnicy rejsu, którzy posiadają największe doświadczenie morskie.

Powrót na górę strony