Sardynia – Korsyka 2016

Rejsy morskie

Marin zaprasza do obejrzenia krótkiej galerii z rejsu z Sardynii i Korsyki. Rejs morski odbył sie w dniach 24 września - 8 października 2016 r.

Komodor rejsu – Krzysztof Sieradzki kj

Bosman rejsu – Agata Załoga Woyczyńska jsm

I etap – 25 września – 02 październka 2016

s/y Merak – skipper Krzysztof Sieradzki kj

chief oficer Marek Witkowski jsm

s/y Hamal – skipper Maciej Kirmuć jsm

Zaczęliśmy w Carloforte. Część załogi dołączyła w Porto Scuso. W nocy ruszylismy wchodnim brzegiem Sardynii w kierunku Korsyki odwiedzając różne ciekawe miejsca. Zwiedziliśmy przepiekny port  Alghero, nastepnie małą przystań Stintino. Zmienne wiatry popchały nas na Korsykę do przepieknego portu Bonifacio. Wykąpaliśmy się w malowniczej zatoczce na wyspie Lavezzi. Potem do La Maddaleny zwiedzić miasteczko i jego kluby. Na kolejny odpoczynek stanęliśmy w zatoce Cala Portese, a na noc w nowej marinie Polu Quatu (Marina del Orso). Zakończyliśmy etap na Sardynii w porcie Olbia.

Wymiana załóg w porcie Olbia.

II etap – 02 października – 09 pażdziernika 2016

s/y Merak – skipper Marek Witkowski jsm

s/y Hamal – skipper Eugeniusz Sternik jsm

Z Olbii popłynęliśmy na południe zachodnim wybrzeżem Sardynii. Pierwszym przystankiem była La Caletta potem Santa Maria Navaresse. Spędziliśmy wieczór w Cagliari zwiedzając miasto. Ciekawa tez była kolejna przystań, Marina Teulada, otoczona poligonem marynarki wojennej.  Omijając poligon ruszyliśmy w dalszą podróź. Wiało mało więc przez pewien czas płyneliśmy po “mazursku” związani burta w burtę, co poprawiało komunikację między załogami. I wtedy dopadło nas przemiłe stado delfinów. Gdy nas opuściły, na środku morza pływała nasza załoga pod przewodem Pingwina. Wieczorem doszlismy do Carloforte.